پلی ران اتصال

معرفی محصولات پلی ران

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

انواع اتصالات فلزی مورد استفاده در لوله های صنعتی

با توجه به استفاده گسترده از لوله ها از مواد مختلف ، چندین معیار برای طبقه بندی اتصالات ، لوله ها ، فلنج ها ، شیرها (هر چند) و غیره وجود دارد که در پروژه های ایران و بیشتر جهان مطابق با استانداردهای آمریکا طراحی می شوند. تمام استاندارد ها دارای یک نماد هستند که هر یک از آنها شرایط طراحی ، تولید و ساخت قطعات لوله کشی است.
انواع اتصالات فلزی مورد استفاده در لوله های صنعتی:
1- اتصالات فلزی بیش از 2 اینچ
2- اتصالات فلزی کمتر از 3 اینچ

 

اتصالات با طول بیش از 2 اینچ توسط جوش فلنجی به یکدیگر جوش داده می شوند.
اتصالات کمتر از 2 اینچ است که به دلیل خاموش یا نخ بودن است.
برای اتصالات استاندارد با اندازه بیش از 2 اینچ.
اتصالات کمتر از 2 اینچ استفاده می شود.
اتصالات با ارتفاع بیش از 2 اینچ اتصالات CAST و اتصالات زیر 2 اینچ نیز فورج هستند.
انواع اتصالات در سازه های فلزی:
1. اتصال ساده (دقیق)
2. اتصال نیمه ثابت (نیمه سخت)
3. اتصال قطع شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali.m mi

انواع اتصالات لوله ها

 

اتصالات لوله های فولادی (اتصالات)


در این مقاله ، ما به انواع اتصالات لوله های فولادی اشاره می کنیم. متداول ترین نوع لوله ها لوله های مسی و فولادی پلیمری هستند که اتصالات متفاوتی دارند و در زیر هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.
اتصالات لوله قطعاتی هستند که برای انشعاب ، تبدیل قطر لوله یا اتصال دو لوله به یکدیگر استفاده می شوند. اتصالات لوله های فولادی به این دلیل است که مقاطع فولادی در جای خود قرار دارند و در این روند ، لوله ها با توجه به وزن مقاطع و مواد و شرایط مقاطع به یکدیگر متصل می شوند. به طور کلی ، می توان گفت که اتصالات فولادی برای لوله های فولادی نیز استفاده می شود تا لوله ها دارای قدرت کنترل باشند.
اتصالات فولادی به طور گسترده ای در صنایع نفت و گاز و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای اتصال لوله ها و شیرآلات استفاده می شود. اتصالات فولادی فلزی با توجه به فشار کار سیستم ، نوع لوله ها و شیرها استفاده می شود.


لوله های گالوانیزه:
 
از آنجا که لوله های گالوانیزه کاربردهای زیادی در صنعت دارند ، این اتصالات لوله نیز کاربردهای ویژه ای دارند.
لوله گالوانیزه: لوله گالوانیزه شامل گالوانیزه گرم و سرد است و به دو دسته کلی تقسیم می شود:


1. لوله های آهنی گالوانیزه
2. لوله های فولادی گالوانیزه
از آنجا که لوله های گالوانیزه از روکش ساخته شده اند و در یک حمام روی مذاب پیچیده می شوند ، کل سطح با این ماده آغشته می شود. مقاومت در برابر رطوبت این لوله ها یکی از مواردی است که اهمیت این لوله را چند برابر کرده است. لوله های آهنی گالوانیزه نسبت به نوع فولادی سبک و روشن تر هستند ، کاربرد این لوله ها در سیستم های آب بهداشتی سرد و گرم و همچنین لوله های دیگ بخار در شاخه های 6 متری در بازار موجود است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali.m mi

انواع لوله های پلاستیکی


1_لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن نسل جدیدی از لوله های پلاستیکی است. مقاومت خوب و مقاومت در برابر ضربه. یکی از این نوع لوله ها به نام pex یا مش پلی اتیلن ، در برابر حرارت و فشار بسیار مقاوم است و در سیستم های گرمایش از کف استفاده می شود. اتصال لوله های پلی اتیلن و استفاده از روشهای مختلف فلنج ، قلاب ،اورینگ  ، چرخ دنده (دنده) ، نر و مادگی  به روش مشترک جوشکاری حرارتی و جوشکاری سر به سر بسیار آسان است.
انواع لوله های پلی اتیلن:
دیوار تک ، دو جداره ، مارپیچ ، کاروگیت

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن:
- اولین نوع لوله PE: مقاومت حرارتی کم ، چگالی خوب ، انعطاف پذیری کامل
- نوع دوم لوله PE: تراکم متوسط ، مقاومت حرارتی بالاتر از نوع اول
- نوع سوم لوله پلی اتیلن: مقاومت حرارتی و چگالی بالاتر از نوع I و II ، مناسب برای سیستم های تأمین آب و گازرسانی

 

2- لوله های پروپیلن (PP): این لوله ها از نظر استفاده مشابه لوله های PVC هستند ، اما از نظر خواص دوام و عملکرد بیشتری دارند. لوله های پلی پروپیلن در برابر ضربه و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و در برابر دامنه دمایی گسترده ای که می توان برای انتقال آب سرد و گرم استفاده کرد مقاومت می کنند.
3. لوله های پلی وینیل کلرایدPVC این لوله ها معمولاً سفید یا خاکستری روشن هستند این لوله ها در صفر و زیر صفر بسیار شکننده هستند و بر خلاف لوله های پلاستیکی قابل اشتعال ، آنها در نقطه ای از احتراق باقی می مانند و از بین می روند و به قطعات پخش نمی شوند. غیر از لوله ها. این لوله ها در نور خورشید و اشعه ماورا بنفش کیفیت خود را از دست می دهند ، بنابراین برای استفاده در لوله های آب گرم مناسب نیستند. این لوله ها به دلیل شکنندگی زیاد جای خود را به لوله های پلی اتیلن داده اند. بهترین استفاده از لوله های PVC برای استفاده در سیستم های آب و فاضلاب خانگی مراکز تجاری و اداری.
آب تصفیه شده باید فاقد یون باشد. از طرف دیگر ، فاضلاب (جریان) حاوی مقدار زیادی رسوب در یون ها است که باعث آسیب رساندن به لوله شده است. لوله های پلاستیکی در برابر نمک های اسیدی ، معدنی و قلیایی بسیار مقاوم هستند ، بنابراین استفاده از این لوله ها در سیستم فاضلاب و آبرسانی بسیار مهم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali.m mi

سیستم فاضلاب شهری

فاضلاب یا فاضلاب خانگی / شهری نوعی فاضلاب است که توسط جامعه مردم تولید می شود. با حجم یا سرعت جریان ، شرایط فیزیکی ، مواد شیمیایی و سمی و وضعیت باکتریولوژیکی آن مشخص می شود (کدام ارگانیسم ها را شامل می شود و چه مقدار). این آب بیشتر متشکل از آب خاکستری (از غرق ها ، وان ها ، دوش ها ، ماشین های ظرفشویی و لباسشویی ها) ، آب سیاه (آبی که برای شستشوی توالت استفاده می شود ، همراه با زباله های انسانی که از آن دور می شود) استفاده می شود. صابون ها و شوینده ها؛ و دستمال توالت (کمتر در مناطقی که از بتونه به جای کاغذ زیاد استفاده می شود).

فاضلاب معمولاً از لوله کشی ساختمان به فاضلاب منتقل می شود که آن را به جای دیگری منتقل می کند یا به یک محل فاضلاب در محل (که انواع مختلفی از آن وجود دارد) منتقل می شود. اینکه با روان آب سطحی در فاضلاب ترکیب شود به طراحی فاضلاب بستگی دارد (فاضلاب بهداشتی یا فاضلاب ترکیبی). واقعیت این است که اکثر فاضلاب های تولید شده در سطح جهان تصفیه نشده باقی می مانند و باعث آلودگی گسترده آب به ویژه در کشورهای کم درآمد می شوند: برآورد جهانی توسط UNDP و UN-Habitat این است که 90٪ کل فاضلاب های تولید شده بدون تصفیه در محیط خارج می شوند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه عمده فاضلاب خانگی و صنعتی بدون هیچگونه تصفیه یا فقط پس از تصفیه اولیه تخلیه می شود.

امروزه واژه فاضلاب به عنوان اصطلاح قدیمی شناخته می شود و بیشتر و بیشتر با "فاضلاب" جایگزین می شود. به طور کلی در انگلیسی انگلیسی آمریکایی ، اصطلاحات "فاضلاب" و "فاضلاب" معنی یکسانی دارند. در کاربردهای رایج انگلیسی و در انگلیسی انگلیسی در زمینه فنی و حرفه ای ، "فاضلاب" به زیرساختی که فاضلاب را انتقال می دهد اطلاق می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali.m mi